UngTilUng
Med afsæt i UngTilUngs behov for at kunne visualisere vigtige nøgletal og målsætninger, leverede Conversio et dashboard med specialtilpassede integrationer til Looker Studio, der også kunne opskaleres i fremtiden.
Med afsæt i UngTilUngs behov for at kunne visualisere vigtige nøgletal og målsætninger, leverede Conversio et dashboard med specialtilpassede integrationer til Looker Studio, der også kunne opskaleres i fremtiden.
UngTilUng er en non-profit organisation stiftet i 2013, der arbejder for at hjælpe unge mellem 16-35 år med at styrke deres trivsel gennem digitale initiativer. Med et stærkt fagligt team og over 100 frivillige arbejder UngTilUng for at nedbryde tabuer og skabe sunde, digitale fællesskaber.
Udfordring
UngTilUng er en organisation, der via en digital platform hjælper unge med svære tanker og følelser i hverdagen. De havde et konkret behov for at kunne visualisere deres nøgletal, ligesom hver medarbejder skulle kunne analysere data individuelt.
Den endelige løsning skulle desuden være skalérbar for at undgå at starte forfra ved fremtidige ændringer i organisationen. Udfordringen var derfor at gøre visualiseringens design og funktioner universelle. Desuden var det essentielt for UngTilUng, at det endelige design og format understøttede forskellige visningsmuligheder, så oplevelsen var optimal, uanset om den blev vist på en computer eller i fuld opløsning på et TV.
Løsning
For at imødekomme UngTilUngs behov bedst muligt, blev løsningen at udvikle et dashboard i Looker Studio, som kunne visualisere deres nøgletal.
Da dele af deres data lå i systemer, som ikke er standard connectors i Looker Studio, udviklede vi specialtilpassede integrationer, så data alligevel kunne vises i det endelige dashboard.
UngTilUng havde allerede en design-guideline, vi kunne følge. Dette gjorde implementeringen smidig, men gjorde også, at slutproduktet blev mere effektfuldt, fordi det netop var i tråd med deres visuelle identitet.

Undervejs i projektet, efter implementering af design og delvise funktionaliteter, var det nødvendigt at afholde en midtvejsevaluering. Dette skridt tog vi for at sikre, at det færdige slutprodukt stemte overens med UngTilUngs aktuelle behov.
Conversio havde fået friheden til at tilføje en række funktioner. Under evalueringen fandt vi i fællesskab frem til nye og bedre måder at visualisere nøgletallene på. Havde evalueringen ikke været afholdt, var vi ikke nået frem til netop disse optimale løsninger.

Dashboardets dynamiske funktionalitet satte store krav til overleveringen. Det var essentielt at sikre, at UngTilUng fik en grundig gennemgang af, hvordan de selv kunne vedligeholde og bruge dashboardet efterfølgende.
Gennem hele projektet har Conversio desuden arbejdet med at skabe idéer og metoder til, hvordan UngTilUng også kan visualisere data i fremtiden, i takt med at deres behov ændrer sig. Disse fremtidige muligheder blev også præsenteret ved overleveringen, så de ved, hvordan de skal gribe den skalérbare udvikling an.
Vi har i flere år nu ledt efter en løsning til at få vores forskellige data op på et samlet dashboard. Det er lykkedes med hjælp fra Andreas fra Conversio. Processen har været helt lige til, og de har lynhurtigt tilpasset vores ønsker til en fordelagtig pris. Stor anbefaling herfra.
Jannik Dobusz
Stifter & Direktør, UngTilUng
Conversio er ikke for alle – langt fra. Vores kunder er ambitiøse e-handlere, der ønsker at tage deres forretning fra god til bedst og fra bedst til markedsledende.
Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.
Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.
En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.
Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.
Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.
Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.
Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.
Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.
Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.
I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.
Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.
I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov – uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.
Har vores tilgang fanget din interesse? Så lad os tage en snak!
Vi tror på, at gode resultater starter med en god samtale – kontakt os, og lad os finde ud af, hvad der giver mening for din forretning.
Teamet bag
En case af
Andreas Lodahl