Brugen af Canvas-formatet har resulteret i bemærkelsesværdige resultater for SolarCamp sammenlignet med de andre annonceformater, vi anvender. Prisen pr. 1.000 annoncevisninger (CPM) på vores Canvas-annoncer var 1,53 gange billigere end vores almindelige annoncer. Dette har muliggjort en udvidet rækkevidde til en lavere omkostning.
Samtidig bruger målgruppen i gennemsnit hele 9 sekunder i interaktion med vores Canvas-annonce, hvilket indikerer en betydelig interesse og engagement. Annonceformatet har dermed tilladt os at formidle SolarCamps budskab mere dybdegående og effektivt. Vi er overbeviste om, at denne annonceform har bidraget til en styrket bevidsthed om SolarCamps produkter og løsninger.
Det er desuden værd at bemærke, at formatet ikke blot har skabt opmærksomhed, men også har genereret samme mængde konverteringer på hjemmesiden som vores almindelige annoncer. Canvas-formatet er altså særdeles effektivt, når man skal nå og påvirke en målgruppe på en meningsfuld og engagerende måde.