Der er ingen tvivl om, at det bedste grundlag for at opnå succes med Metas Advantage+-kampagner er et solidt datagrundlag. Derfor er det vigtigt at have en eksisterende kundeliste, som kampagnetypen kan tage udgangspunkt i, samt have opsat API-tracking. API-tracking er ikke kun en god idé til Advantage+-kampagner, men også til almindelige branding- eller remarketing-kampagner. Jo bedre tracking, desto mere data kan du levere til Meta, så de kan optimere annoncerne.
Vores erfaringer fortæller os, at Advantage+ fungerede supergodt til Mens-Wear, fordi de opererer i en branche, hvor deres kunder har en forholdsvis kort købsrejse. Når de har brug for tøj, køber de tøj. Det betyder altså, at hvis du forhandler produkter, hvor kunderne ikke skal foretage en større udskrivning og dermed ikke overvejer købet for længe, vil du med stor sandsynlighed have succes med denne kampagnetype.
Skal du i gang med at bruge Advantage+ Shopping-kampagnen? Vi anbefaler altid at teste den nye kampagnetype over en kortere periode på nogle uger og derefter vurdere, om det giver mening for din forretning.