Der er mange faktorer, der spiller ind, når man vurderer mulighederne for succes via Google Ads. Herunder faktorer som priser, konkurrence, kundeservice samt mikro- og makroøkonomiske faktorer. Derfor er det også vigtigt, at virksomheden tager ejerskab og handler på de faktorer, man kan påvirke.
Vores første skridt var derfor at opdatere det eksisterende produktfeed, som i forvejen var godt opbygget, men som stadig havde uudnyttet potentiale.
Til optimeringer af produktfeeds benytter vi DataFeedWatch, som giver os mulighed for at implementere nye attributter og opdatere eksisterende. Dette øger relevansen af feedet markant, hvilket betyder, at Google prioriterer Jensen Cykler højere. I sidste ende betyder det flere visninger, flere kliks og deraf også flere konverteringer.
Da arbejdet med feedet var afsluttet, satte vi gang i en omstrukturering af Performance Max/Google Shopping-setuppet. Vi manglede at få sat flere produkter i spil på Google via Performance Max. Selvom kampagnen leverede resultater, alle var tilfredse med, var der samtidig et potentiale for mersalg.
Derfor oprettede vi standard Shopping-kampagner. Med denne kampagnetype får vi markant mere indsigt, samtidig med at vi selv kan være med til at styre produkterne hen mod salg. Dette var den rigtige vej at gå med det opdaterede produktfeed.
